Laboratorijske vjebe
1.
HTML + CSS
ODVAJANJE SADRAJA OD PRIKAZA
Ova vjeba daje osnovni uvod u izradu web stranica, odnosno,
osnove HTML-a kao primjer markup jezika. eli se prenijeti
i ideja odvajanja sadraja od prezentacije, pa se govori i o osnovama
CSS-a. HTML se koristi samo za strukturiranje sadraja, dok
se pomocu CSS-a definira izgled samih stranica, te elemenata na njoj.
2.
HTML + Javascript/PHP
OBRADA NA POSLUITELJSKOJ ODNOSNO KLIJENTSKOJ STRANI
Ovom se vjebom eli naglasiti mogućnost obrade na strani
posluitelja (PHP), odnosno, na strani klijenta (JavaScript).
Kroz probleme implementacije ukazuje se na mogućnosti rjeavanja istog problema bilo
s posluiteljske bilo s klijentske strane.
3.
HTML + obrada slika
PROBLEMATIKA KODIRANJA
Ova vjeba uključuje obradu slika i prilagodbu istih za web
posluitelj. Problem koji se moe predstaviti je prilagodba
slika s digitalnog fotoaparata za album na web-u. Cilj je prenijeti
ključne koncepte u pripremi slika: veličinu, razlučivost, vremena
učitavanja, lossy i lossless kodiranje slika...
4.
Audio i Video kodiranje
KOMPROMISI PRILIKOM KOMPRIMIRANJA
Tijekom vjebe se nekoliko predloaka (odnosno unaprijed
pripravljenih sadraja) mora ukodirati u nekoliko razlicitih
formata i velicina (ciljano za modemske brzine, ISDN, LAN). ele
se prenijeti temeljni koncepti kodiranja te ilustrirati najcece
radeni kompromisi (smanjenje broja frameova, smanjenje velicine
slike) te temeljni zahtjevi na sam originalni sadraj.
5.
Produkcija Video sadraja
MONTAA VIDEA KAO KREATIVNI PROCES
Uporabom ULead VideoStudio alata radila bi se elementarna montaa
od sadraja koji bi bio snimljen na pocetku vjebe, te
distribuiran svima u laboratoriju. Tada svaki od studenata na vjebi
mora izmontirati svoj film te se eli naglasiti kako svaki
od nastalih filmova jest drugacija prica neovisno o tome to
dijele isti materijal iz kojeg su originalno nastale.
6.
Streaming
DISTRIBUCIJA VIEMEDIJSKIH SADRAJA PUTEM INTERNETA
Filmovi nastali tijekom prethodne dvije vjebe sada se pretvaraju
u oblik pogodan za streaming posluivanje te se pohranjuju
na zajednicki posluitelj. eli se naglasiti razlika izmedu
streaming i progressive download posluivanja te prednosti
streaming posluivanja na sporijim pristupnim mreama.
7.
Videokonferencijski sustavi
PRIMJERI VIDEOKONFERENCIJSKIH SUSTAVA
Ova vježba daje osnovni uvod u videokonferencijske sustave
(MS NetMeeting, Lotus Sametime, ATM i IP kodeci). Osim samog upoznavanja
sa tehnologijom videokonferencijskih sustava, student stječe osnovna
znanja o aplikativnosti tehnologije.
8.
Analiza mrenih zahtjeva
PROBLEM PRIJENOSA VIEMEDIJSKIH PODATAKA
Pomocu alata za analizu prometa prati se stanje mree tijekom
streaming posluivanja sadraja nastalih na proloj
vjebi i promatraju se traffic patterni viemedijskih
usluga (manja usnopljenost, ali iri tokovi). Takoder se analizom
paketa upoznaje sa protokolnim sloajem koji se rabi za streaming
posluivanje: IP/UDP/RTP.
|