E-obrazovanje

Tamara Forza
Zagreb, 2005.

2. Povijesni razvoj obrazovanja na daljinu

Povijest obrazovanja na daljinu na sveučilišnoj razini počinje krajem 19. stoljeća u SAD-u kada je pokrenuto obrazovanje putem dopisnih škola.

Veliki utjecaj pokazuje tehnologija, pogotovo računalni i komunikacijski mediji. U 20. stoljeću pojavile su se prve obrazovne radioemisije, filmski medij, javna televizija (kabelska i satelitska), videofonija te sustavi plati nakon gledanja (pay-per-view) i video prema zahtjevu (video on demand). Također su korišteni trajni zapisi obrazovnih materijala na medijima kao što su gramofonske ploče, audiokasete i videokasete.

Računalna tehnologija omogućila je interaktivno podučavanje vođeno posebno dizajniranim obrazovnim softwarom (courseware, 1960.). Poseban napredak je učinjen pojavom CD ROMa (1990.) koji je omogućio profesorima korištenje dinamičkim prezentacija u nastavi. Revolucija je nastupila s razvojem World Wide Weba (1995.); pojava elektroničke pošte, HTML-a, audio i video streaming, te pojava JAVA-e promijenilo je lice multimedije.

Današnja tehnologija i sve brže veze na Internet omogućile su kombiniranje starih načina podučavanja sa real-time online tutorstvom, što uz mogućnosti razvijanja sve kvalitetniji multimedijski sadržaj pridonose visokoj efikasnosti okruženja e-obrazovanja.
 

<< 1.1 Prednosti e-obrazovanja 3. Cjeloživotno učenje >>

studentica Tamara Forza