Povijest
obrazovanja na daljinu na sveučilišnoj razini počinje krajem 19. stoljeća
u SAD-u kada je pokrenuto obrazovanje putem dopisnih
škola.
Veliki utjecaj pokazuje tehnologija, pogotovo računalni i komunikacijski mediji.
U 20. stoljeću pojavile su se prve obrazovne radioemisije, filmski
medij, javna televizija (kabelska i satelitska), videofonija
te sustavi plati nakon gledanja (pay-per-view) i video prema zahtjevu (video
on demand). Također su korišteni trajni zapisi obrazovnih materijala na medijima
kao što su gramofonske ploče, audiokasete i videokasete.
Računalna tehnologija omogućila je interaktivno podučavanje vođeno posebno dizajniranim
obrazovnim softwarom (courseware, 1960.). Poseban napredak je učinjen pojavom
CD ROMa (1990.) koji je omogućio profesorima korištenje dinamičkim prezentacija
u nastavi. Revolucija je nastupila s razvojem World
Wide Weba (1995.); pojava elektroničke pošte, HTML-a, audio i video streaming,
te pojava JAVA-e promijenilo je lice multimedije.
Današnja tehnologija i sve brže veze na Internet omogućile su kombiniranje
starih načina podučavanja sa real-time online tutorstvom, što uz mogućnosti razvijanja
sve kvalitetniji multimedijski sadržaj pridonose visokoj efikasnosti okruženja
e-obrazovanja.
<< 1.1 Prednosti e-obrazovanja | 3. Cjeloživotno učenje >> |
studentica Tamara Forza