Laboratorijske vjebe
Teme i pregled laboratorijskih vjebi koje ce se
raditi tijekom semestra. Uskoro ocekujte ovdje i upute za izradu pojedinih
vjebi. Po svom sadraju laboratorijske vjebe se dijele u tri osnovne
skupine (zapravo dvije skupine plus jedna vjeba): prve tri vjebe trebale
bi Vas upoznati sa HTML-om te nacinom funkcioniranja www-a (world wide
weba), s nekim osnovnim konceptima klijent-posluiteljskog modela te nekih
temeljnih web tehnologija.
1. HTML + CSS
2. HTML + Javascript/CGI
3. HTML + obrada slika
4. Audio i Video kodiranja
5. Produkcija Video sadraja
6. Streaming
7. Analiza mrenih zahtjeva
1. HTML
+ CSS
ODVAJANJE SADRAJA OD PRIKAZA
Ova vjeba daje osnovni uvod u izradu web stranica, odnosno osnove HTML-a
kao primjer markup jezika. eli se prenijeti i ideja odvajanja sadraja
te prezentacije pa se uvode i osnove CSS-a: HTML se koristi samo za strukturiranje
sadraja, dok se pomocu CSS-a definira izgled samih stranica te elemenata
na njoj.
2. HTML
+ Javascript/CGI
OBRADA NA POSLUITELJSKOJ ODNOSNO KLIJENTSKOJ STRANI
Ovom se vjebom eli naglasiti mogucnost obrade na strani posluitelja
(CGI) odnosno na strani klijenta (JavaScript). Kroz probleme implementacije
npr. sata bilo s jedne bilo s druge strane ukazuje se na mogucnosti rjeavanja
istog problema bilo s posluiteljske bilo s klijentske strane.
3. HTML
+ obrada slika
PROBLEMATIKA KODIRANJA
Ova vjeba ukljucuje obradu slika i prilagodbu istih za web posluitelj.
Problem koji se moe predstaviti je prilagodba slika s digitalnog fotoaparata
za album na web-u. Cilj je prenijeti kljucne koncepte u pripremi slika:
velicinu, razlucivost, vremena ucitavanja, lossy i lossless kodiranje
slika... Vjeba se spaja sa web-om, odnosno stranicama koje se rade tijekom
prethodne dvije vjebe.
4. Audio
i Video kodiranje
KOMPROMISI PRILIKOM KOMPRIMIRANJA
Tijekom vjebe se nekoliko predloaka (odnosno unaprijed pripravljenih
sadraja) mora ukodirati u nekoliko razlicitih formata i velicina (ciljano
za modemske brzine, ISDN, LAN). ele se prenijeti temeljni koncepti kodiranja
te ilustrirati najcece radeni kompromisi (smanjenje broja frameova, smanjenje
velicine slike) te temeljni zahtjevi na sam originalni sadraj.
5. Produkcija
Video sadraja
MONTAA VIDEA KAO KREATIVNI PROCES
Uporabom ULead VideoStudio alata radila bi se elementarna montaa od sadraja
koji bi bio snimljen na pocetku vjebe, te distribuiran svima u laboratoriju.
Tada svaki od studenata na vjebi mora izmontirati svoj film te se eli
naglasiti kako svaki od nastalih filmova jest drugacija prica neovisno
o tome to dijele isti materijal iz kojeg su originalno nastale.
6. Streaming
DISTRIBUCIJA VIEMEDIJSKIH SADRAJA PUTEM INTERNETA
Filmovi nastali tijekom prethodne dvije vjebe sada se pretvaraju u oblik
pogodan za streaming posluivanje te se pohranjuju na zajednicki posluitelj.
eli se naglasiti razlika izmedu streaming i progressive download posluivanja
te prednosti streaming posluivanja na sporijim pristupnim mreama.
7. Analiza mrenih zahtjeva
PROBLEM PRIJENOSA VIEMEDIJSKIH PODATAKA
Pomocu alata za analizu prometa prati se stanje mree tijekom streaming
posluivanja sadraja nastalih na proloj vjebi i promatraju se traffic
patterni viemedijskih usluga (manja usnopljenost, ali iri tokovi). Takoder
se analizom paketa upoznaje sa protokolnim sloajem koji se rabi za streaming
posluivanje: IP/UDP/RTP.
|