Body Animation
Goran Pavlov, Vladimir Seršić

Primjer upotrebe alata BLENDER 3D (Subsurf Modeling)

Subsurf modeling je dosta dobra tehnika za izradu živih bića, a radi po idućem principu. U 3D domeni ubacuješ objekte koje možeš skalirati i oblikovati po želji. Povezivanjem blokova u jednu cjelinu nastaje 3D lik.

Nakon što je noga napravljena, kopiraš je i spojiš tu drugu nogu sa prvom pomoću naredbe Join. Po istom principu ekstrapoliraš i ostale dijelove tijela i spojiš ih u jednu cjelinu. Za stvaranje podcijelina koristi se naredba subdivide , koi se također onda mogu oblikovati po želji. (prsti ruke). Ponekad kod kopiranja ili preslikavanja može se dogoditi da i ne dobijete baš što želite jer se normale površine preokrenu, pa stoga za bolju kontrolu normala koristite naredbu Draw normals. Uz još puno igranja s ovim naredbama na kraju se dobije lik spreman za animiranje.

Pritisni na link za pregled cijele animacije : link

 

Primjer upotrebe alata Iclone (Self modeling)

Pomoću ovog programskog paketa uistinu je lagano kreirati i animirati ljude u 3D-u. Glava lika se može dobiti ubacivanjem lica iz bilo koje fotografije. Lice se, uz manju obradu prije umetanja, jednostavno ''naljepi'' na 3D objekt glave. Te glave imaju u sebi ugrađenu podršku za mimiku lica (facial animations). Postoji i mogućnost umetanja snimljenog zvuka koju će glava izgovarati uz potpuno pokretna usta korištenjem CrazyTalk Media Studia koji je sastavni dio paketa. Osim animiranja tijela i glave, postoji i čitav niz alata za jednostavnu izradu pozadine. Za razliku od kompliciranih alata poput 3D Studio MAX-a, gdje je potrebno određeno znanje za postavljanje scene, osvjetljenja itd., u iClone-u se sve svodi na odabir iz već ponuđenih izbornika. Kreiranje vlastitog lika ide u nekoliko koraka.

U prvom koraku odabiremo sliku kojom želimo personalizirati animirani lik, zatim u koraku 2 označavamo poziciju očija, obrva, nosa i usta, te u koraku 3. biramo tijelo koje želimo animirati. Tijelo se bira iz ponuđenih predložaka, kao i detalji na tom tijelu (odjeća, kosa, dodatni rekviziti...).
Još odabiremo mimiku lica i pozadinu, te je lik spreman za animaciju. Odabirom pokreta lika iz predloška, lik se animira u svega nekoliko sekundi, a naša animacija je završena.

Pritisni na link za pregled cijele animacije : link