|
|
Kodiranje zvuka
Digitalizirani glas
|
|
|
KODIRANJE |
VELIČINA / KB |
BIT-RATE / kbps |
DUŽINA KODIRANJA |
KVALITETA, DOJAM |
PCM, 44 kHz, 16 bit,
stereo |
1043 |
172 |
|
izvrsna, CD kvaliteta |
ADPCM, 44 kHz, 4 bit,
stereo |
399 |
43 |
|
izvrsna, kao i PCM |
ADPCM, 22 kHz, 4 bit,
stereo |
179 |
22 |
|
malo slabija kvaliteta nego 44 kHz, zvuk
nije kristalno jasan, ali je vrlo razumljivo |
ADPCM, 11 kHz, 4 bit,
mono |
40 |
5 |
|
boja glasa je potuno prepoznatljiva, razumljivo
je sve što se govori, ali je prisutna velika količina
šuma pa nije ugodno za slušati |
GSM, 44 kHz, mono |
49 |
9 |
|
boja glasa je prepoznatljiva, razumljivo
je što se govori, ali se već ćuje jedan "metalni" prizvuk |
GSM, 22 kHz, mono |
26 |
4 |
|
malo slabije nego GSM/44, "metalni" prizvuk
je izrazeniji, ali vrlo jasno |
GSM, 11 kHz, mono |
12 |
2 |
|
jos slabije od GSM/22, "metalni" prizvuk
jako izrazen, cuje se i dosta jaki sum, ali je govor potpuno
razumljiv |
|
|
KOMENTAR
: ADPCM/44 daje skoro potpuno isti rezultat kao i PCM/44,
iako je bit-rate 4 puta manji. Višekanalno kodiranje zahtjeva
puno veći bit-rate od jednokanalnog. Za glas nije bitno da je
višekanalni, pa se češće koristi jednokanalno kodiranje. Zanimljivo
koliko se efikasno može kodirati ljudski glas (npr. GSM 11 kHz)
a da je još uvijek razumljiv. Dužinu kodiranja je bilo teško
izmjeriti jer je proces vrlo brz. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|